Logotyp Copywriting KrajewskaCopywriter online Martyna Krajewska
Tematy na blogi firmowe - jak je wymyślać i skąd brać pomysły

Tematy na bloga firmowego - skąd czerpać inspiracje?

12 października 2020

Opowiadanie klientom o tajnikach Twojej branży w pewnym momencie może okazać się nużące. O ile na początku działalności związanej z blogiem firmowym tematy artykułów pojawiają się jak słynny Filip, o tyle w późniejszym etapie możesz spotkać się z problemem braku weny. Jak sobie z tym poradzić?

Wystarczy 7 sprawdzonych metod, które podsuną Ci krocie tematów na wpisy blogowe. Sprawdź wszystkie z nich i wybierz te idealne dla Twojej firmy.

Zrób listę problemów

Zastanów się, z jakimi problemami zmagają się Twoi odbiorcy. Postaw się w ich butach i pomyśl, z jakich porad ucieszyliby się najbardziej. Nie martw się, nie musisz tego robić sam. Pomogą Ci w tym Twoi klienci, a także znajomi, który możesz przepytać.

Sprawdź komentarze do istniejących wpisów na blogu, być może znajdziesz tam określone pojęcia czy działy, które należałoby rozwinąć. Przejrzyj także fora internetowe oraz posty w mediach społecznościowych. Możesz również bezpośrednio zapytać swoich klientów o tematy, które chcieliby zobaczyć na Twoim blogu.

Rozmawiaj z klientami bezpośrednio, korzystaj z ankiet, np. po zakupie produktu. Odzew może być niewielki, ale już kilka informacji zwrotnych powinno Ci pomóc w stworzeniu kolejnych wpisów. Możesz zainspirować się rozmowami z klientami w trakcie spotkań, konferencji biznesowych, a nawet podczas rozmów telefonicznych czy wysyłania zapytań ofertowych.

Pozwoli Ci to na usunięcie ze swoich wypowiedzi branżowego żargonu i przyczyni się do lepszego komunikowania się z odbiorcami. Odpowiadając we wpisach na wątpliwości swoich odbiorców budujesz zaufanie wobec marki i sprawiasz, że są oni bardziej skłonni do skorzystania z Twojej oferty.

Pokaż kulisy swojej branży na blogu firmowym

Pokaż kulisy swojej branży

Twoi klienci nie wiedzą, w jaki sposób pracujesz. Przybliżenie im tej tematyki zacieśni Wasze więzi i wyróżni firmę wśród konkurencji. Opisz proces pozyskiwania materiałów czy techniki wytwarzania poszczególnych produktów. Pokaż, w jaki sposób posługujesz się narzędziami, które sprzedajesz, jakie mogą w nich występować błędy i jakie funkcjonalności oferują. Porównuj i testuj.

Wykorzystaj moc nagłówków i twórz rankingi produktów w konkretnych kategoriach. Pokazuj ich zalety i wady, wskazuj wszelkie możliwe zastosowania oraz ciekawostki z nimi związane.

Jeśli w życiu Twojej firmy wydarzyło się coś ciekawego, wartego zauważenia – napisz o tym. Opowiedz swoim klientom o targach, w których uczestniczyłeś oraz osiągnięciach firmowych. Dodaj do artykułów ciekawe zdjęcia, a nawet filmy video.

Ciekawostki branżowe

To temat, który w zasadzie nie ma końca. Możesz skupić się na powstaniu i rozwoju Twojej branży, opisać jej wzloty i upadki oraz zmiany które następowały w przeciągu lat.

Przyciągniesz czytelników także za pomocą unikalnego wywiadu. Pokaż oryginalny, wartościowy dla odbiorcy punkt widzenia na jakiś temat. Nie musisz mieć w zanadrzu jakiegoś znanego eksperta. Porozmawiaj z kimś, kto dobrze rozumie daną dziedzinę i stwórz z tego coś fajnego.

Wskazówki z branży – gdy kierujesz bloga do swojej konkurencji, np. początkujących copywriterów (3 rzeczy, które musisz wiedzieć zanim zostaniesz copywriterem)

Pisz recenzje książek oraz usług

Każda branża pełna jest wartościowej literatury, z którą każdy ekspert, mniej lub bardziej, powinien się zaznajomić. Wykorzystaj ten potencjał do stworzenia osobnego blogowego wpisu. Twórz recenzje książek, czasopism specjalistycznych, a nawet narzędzi, z których na co dzień korzystasz. Pokaż ich dobre strony i zachęć czytelników do zgłębiania tematu. Przedstaw również negatywne aspekty recenzowanych produktów i opisz swój punkt widzenia.

Pokaż się na blogu firmowym jako ekspert w branży, przekaż wartościową wiedzę

Przekaż wartościową wiedzę

Współcześnie nachalna reklama już nie działa. Ważne są za to wartościowe teksty. Blog firmowy idealnie nadaje się do prowadzenia tego typu działań.

Edukuj swoich klientów. Jeśli jesteś właścicielem sklepu z naturalnymi kosmetykami, stwórz wpis o produkcji domowego szamponu do włosów. Jeśli jesteś grafikiem, pokaż proces tworzenia logotypu dla firmy. Nie martw się, że stracisz klientów. Osoby, które tylko przeczytają Twój wpis, nadal są wartościowe - z punktu widzenia pozycjonowania. Podnoszą widoczność w google i przyciągają więcej czytelników na bloga.

Doskonałym miejscem do inspiracji nad tematyką specjalistyczną będą darmowe oraz płatne kursy z Twojej branży.

Inspiruj się innymi

Nie zaszkodzi, gdy delikatnie podejrzysz konkurencję. Nie kopiuj tylko artykułu słowo w słowo. Popatrz, co można ulepszyć i dodać, podejdź do tematu z innej strony. Korzystaj nie tylko z polskich źródeł, zajrzyj, co piszczy w Twojej branży za granicą. Może jest coś, co u nas nie zostało jeszcze poruszone?

Zanim jednak zdecydujesz się na wpis blogowy o podobnej tematyce, nawet ten bardziej rozwinięty, sprawdź dokładnie poziom zainteresowania danym tematem. Być może nie warto poruszać czegoś, co nie jest już popularne i skorzystać z innego sposobu na stworzenie kolejnego artykułu.

Obalaj mity, poruszaj kontrowersyjne tematy

Zastanów się nad mitami, które związane są z Twoją branżą od lat. Opisz je, przekazując jednocześnie użytkownikom wartościową wiedzę, na dany temat. W niektórych przypadkach sprawdzą się także kontrowersyjne wpisy blogowe. Pamiętaj jednak, aby w takich artykułach opierać się na faktach, a nie na własnych przekonaniach. Unikaj stwierdzeń: „uważam, że..”, „wydaje mi się…” itp.

 

Jeśli nadal masz kłopot ze znalezieniem odpowiedniej tematyki na swoim blogu albo nie wiesz, w jaki sposób pisać – skontaktuj się ze mną. Wspólnie znajdziemy rozwiązanie i zwiększymy klikalność na Twojej stronie.

Potrzebujesz profesjonalnych tekstów?

Wystarczy tylko chwila na wypełnienie formularza kontaktowego. Sprawdź, jak mogę usprawnić Twój internetowy biznes.
Skontaktuj się ze mną

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Kim jestem?

Kreatywna copywriterka. Od dziecka pasjonowały mnie słowa, ich pochodzenie i sposoby użycia. Uwielbiam ironie i metafory. Pasjonuje mnie również kognitywistyka, głównie psychologia i językoznawstwo, dzięki czemu lepiej dopasowuję swoje teksty do potrzeb odbiorców. Prywatnie wielbicielka horrorów, wszystkich czworonożnych zwierząt i malowania akwarelą.
Copywriter online - Martyna Krajewska

Napisz do mnie!

Chcesz skorzystać z moich copywriterskich usług? Napisz, żebyśmy szybko mogli zacząć rozmawiać o Twoich celach biznesowych. Zwykle odpisuje na maile w ciągu jednego dnia roboczego.

Adres email: kontakt@martynaKrajewska.pl

Telefon: +48 536-424-576

Copyright 2020 - Martyna Krajewska - Wszelkie prawa zastrzeżone
menu<