To nie jest kolejny poradnik, który rozleje wodę dookoła i nic konkretnego z niego nie wyniesiesz. To garść skutecznych porad i kroków, dzięki którym SEO copywriting stanie się dla Ciebie źródłem dochodu. Głównym czy nie zależeć będzie już tylko od Ciebie. Ok, jak więc zacząć pracować jako SEO copywriter?
To mówią wszyscy, ale to fundament fundamentów. Na szczęście na samym początku musisz znać jedynie podstawowe zasady – inaczej pewnie nigdy byś nie zaczął. Oto wyprawka informacyjna dla początkującego copywritera SEO:
wyrazy, bezokoliczniki zdań lub całe pytania, które ludzie wpisują w wyszukiwarce albo wyszukują głosowo
Więcej: Słowa kluczowe i ich rodzaje w tekstach SEO
Nie wystarczy, że Twój tekst będzie miał nagłówki oznaczone większą czcionką. Muszą to być nagłówki H2, H3, a nawet H4 widoczne w kodzie strony. Ważne, aby cała struktura nagłówków została wcześniej przez Ciebie odpowiednio zaplanowana. Musi być spójna i wspierać czytelnika w poszukiwaniu najistotniejszych dla niego fragmentów.
Przyjrzyj się istniejącym w sieci tekstom na pierwszych stronach wyników wyszukiwania i zobacz jak są skonstruowane. Co więcej dobrze zrobione nagłówki sprawią, że Twój tekst może wyświetlić się na pozycji zerowej, czyli tej ponad wszystkimi innymi wynikami wyszukiwania. Z pewnością dla niektórych klientów będzie to naprawdę ważne.
Zobacz: Pozycja zerowa w Google – jak działa? I czy warto wyświetlać się jako direct answer
Naucz się pisać krótkie akapity i krótkie zdania. Naucz się wyrzucać niepotrzebne treści. Dodawaj listy punktowane, pogrubienia i cytaty. Prawidłowo dobieraj obrazki do treści.
Jeśli zastanawiasz się konkretnie, jak zacząć SEO copywriting, to polecam Ci zajrzeć na:
Na tym kursie poznasz nie tylko zasady SEO copywritingu, ale też liźniesz wiedzy z zakresu marketingu w internecie. Kurs jest darmowy, wiedza przyjemna do przyswojenia, są też quizy i certyfikat na koniec, jak lubisz dostawać dyplomy.
Kurs SEO copywritingu po angielsku. Podstawy, które nauczą Cię rozumieć zasady funkcjonowania wyszukiwarek. Za darmo 2 godziny wiedzy na temat tego, jak zacząć z SEO.
Zaczerpnij też wiedzy ze źródła. W końcu to Google ustala, jak działa SEO. Znajdziesz tutaj informacje na temat SEO copywritingu dla początkujących oraz dla zaawansowanych. Wszystko ładnie po polsku z dużą ilością danych.
Więcej: Copywriter SEO - na czym polega jego praca?
Każdy tekst w SEO copywritingu ma swój cel. Praca copywritera polega na tym, aby go dostrzec i dopasować treść tekstu do odbiorców. Możemy tutaj wyróżnić 3 takie cele:
Zwróciłabym tutaj uwagę na dwie rzeczy. Pierwsza to mikromomenty, które obecnie w marketingu odgrywają znaczącą rolę. To takie mikro chwile, gdy napada nas, żeby czegoś poszukać w sieci.
Druga to to że odbiorcy są coraz bardziej wymagający i oczekują:
SEO copywritingu nie da się zacząć bez znalezienia klientów. To zaś wcale nie jest takie trudne jak się wydaje. To co mogę Ci zaproponować:
„Proście, a dostaniecie. Szukajcie, a znajdziecie. Pukajcie, a otworzą wam”
Na koniec pozostaje własna strona internetowa, ale na to potrzeba znacznie więcej czasu. Jeśli wypozycjonujesz swoją witrynę na konkretne słowa kluczowe, to nie będziesz miał problemu z pozyskiwaniem kolejnych zleceń.
Cały czas pisz i ucz się nowych rzeczy z zakresu SEO copywritingu oraz psychologii. Praca jako copywriter wymaga ciągłego doskonalenia się i dostosowywania do zmieniających się wymogów wyszukiwarek oraz ludzi. Dużo czytaj, jeszcze więcej pisz. Poszerzaj słownictwo, ucz się stosować synonimy oraz dzikie konstrukcje zdań, które brzmią naturalnie i potrafią w piękny sposób przemycić w środku słowo kluczowe.
Więcej: Teksty SEO ze słowami kluczowymi - sztywne wytyczne czy wolna amerykanka
A jeśli potrzebujesz innych porad z zakresu SEO copywritingu, bo nadal nie wiesz jak zacząć, skontaktuj się ze mną. Podpowiem i doradzę na podstawie swojego doświadczenia. Mogę również przejrzeć napisane przez Ciebie teksty i zwrócić Ci je z uwagami, abyś wiedział, co warto w nich poprawić.
Chcesz skorzystać z moich copywriterskich usług? Napisz, żebyśmy szybko mogli zacząć rozmawiać o Twoich celach biznesowych. Zwykle odpisuje na maile w ciągu jednego dnia roboczego.