Logotyp Copywriting KrajewskaCopywriter online Martyna Krajewska
Opisy produktów - jak je pisać, teksty sprzedażowe

Opisy produktów - "szybki" proces tworzenia

3 sierpnia 2020

Istota tworzenia tekstów sprzedażowych polega na zrozumieniu potrzeb odbiorcy i pokazaniu ich w redagowanej treści. Jak pisać opisy produktów, aby skutecznie „namawiać” do zakupu?

Opisy produktów jako teksty SEO

Zanim rozpoczniesz redagowanie własnego opisu produktu zrób dokładną analizę słów kluczowych. Zastanów się, jakie wyrażenia użytkownicy wpisują w google i wypisz je sobie na kartce. One będą podstawą budowania tych treści. Zachowuj umiar w upychaniu nimi kolejnych akapitów. Niech będą tam niezauważalne – przynajmniej dla ludzkiego oka.

Algorytmy wychwycą je, a jeśli dodatkowo zobaczą, że treść jest fajnie podzielona na akapity i zawiera nagłówki z keywords, to dostaniesz kolejną gwiazdkę. Nie zapomnij o pogrubieniach najważniejszych fragmentów – nawet jeśli Twój potencjalny klient nie przeczyta całego opisu, to przynajmniej zwróci uwagę na części wytłuszczone.

Persona, jak ją stworzyć. Idealny klient w budowaniu treści sprzedażowych.

Grupa docelowa, czyli Twój idealny klient

Początkujący copywriterzy już teraz pewnie przystąpią do wklepywania kolejnych znaków na klawiaturze. Ale hola, hola. Przed nami jeszcze długa droga – teraz czas na personę.

Kim jest osoba, która chce skorzystać z Twojego produktu? Do kogo kierujesz swoją ofertę? Są to matki z dziećmi, a może miłośnicy czterech kółek? Wypisz ich wiek, status społeczny, zastanów się jak wygląda ich codzienność i jakim językiem się posługują. Masz. Super, teraz kolejny krok.

Cechy vs korzyści, czyli jak pisać dobre opisy produktów

Oczywiście najpierw korzyści, potem cechy. Chociaż w przypadkach produktów technicznych bardziej liczyć się będzie specyfikacja niż benefity. Zależy to również od typu klienta – im więcej wie, tym mniej obrazowych informacji trzeba mu podawać.

Najbezpieczniej jest wydzielić osobną sekcję na krótki opis produktu oraz oddzielną na jego parametry. Dopiero poniżej opublikować informacje szczegółowe, w których uwypuklimy najistotniejsze dla użytkownika cechy produktu i związane z nimi korzyści.

Parametry techniczne wzbogacaj doświadczeniami.

Przykład:

Karta pamięci. Jeśli ma ona pojemność 32GB to dodajmy, że dzięki temu możemy na niej umieścić ok. 6400 piosenek o wielkości 5MB każda.

Unikaj oklepanych i nic nie znaczących ogólników. Jeśli już zamierzasz użyć w swoim opisie, że jest on najwyższej jakości, to podaj z czego to wynika. Pobudź wyobraźnię klienta. Niech w jego głowie pojawią się działania związane z Twoimi skarpetkami czy smartfonem. Zbuduj w nim „przyszłe wspomnienia”, które skłonią go do zakupu, które sprawią, że nie będzie się już mógł z nim rozstać i nie kupi go u konkurencji.

No bo co w przypadku, gdy posiadasz świetny produkt, ale opis do niego jest marny albo nie ma go wcale?

Klient obejrzy, zastanowi się, a potem zacznie szukać gdzieś indziej. I małe prawdopodobieństwo, że do Ciebie wróci.

Elementy działającego opisu produktu

Co jeszcze możesz zastosować? Twórz opisy produktów opierające się na storytellingu oraz tzw. marketingu sensorycznym. Pomogą Ci one w budowaniu doświadczeń i skuszą do wypróbowania oferty. Możesz przytoczyć jakąś historię z życia innego klienta, a jeśli nie dysponujesz takim smaczkiem, pokaż, jak wygląda proces przygotowywania albo opublikuj historię powstania Twoich wyrobów. Zaskocz czymś unikatowym. Świetnie działa również odnoszenie się do poszczególnych zmysłów. A mamy ich aż pięć - płeć piękna ma nawet szósty, więc jest na czym operować.

Podsumowując - jak pisać opisy produktów, który sprzedają:

  • stwórz w głowie swojego idealnego klienta i do niego kieruj tekst;
  • skup się na potrzebach i korzyściach płynących z produktu;
  • odnoś się do zmysłów;
  • podaj specyfikację – najlepiej w formie wypunktowanej;
  • pisz prosto i konkretnie, wodę możesz lać wieczorem do wanny;
  • dziel treść na akapity i wytłuszczaj ważne informacje;
  • nasyć opis słowami kluczowymi;
  • nie zapomnij o dobrej jakości zdjęciach.

Czego unikać przy redagowaniu opisów produktów

Na koniec – czego nie robić?

Choćby nie wiem co się stało, nie kopiuj treści z innych serwisów. Nie dość, że to plagiat, to jeszcze zaszkodzisz pozycji strony w google. Algorytm Panda dokładnie pilnuje tego typu naruszeń i karci za nie. Jeśli nie wiesz, jak powinny brzmieć opisy produktów albo nie masz na nie czasu, oddaj je w ręce osoby znającej się na ich tworzeniu. Albo po prostu zostaw miejsca puste i wypełnij je później. Tej opcji jednak nie polecam.

Po drugie oszczędzaj na słowach. Nie potrzebne Ci długie historie o produkcie, nadużywane przymiotniki różnych gabarytów czy pisanie ogólnikowe. Ma być konkretnie. Co nie zawsze znaczy krótko, ale tak by wystarczająco opowiedzieć o korzyściach dla klienta. Dać mu powód do zakupu. A jeśli tekst będzie zbyt długi i nudny to i tak nikt go nie przeczyta. Więc po co komu taki opis?

Tyle ode mnie odnośnie zagadnienia, jak pisać opisy produktów, które skutecznie namawiają do zakupu. Jeśli masz jakieś pytania albo przemyślenia do tematu, daj znać w komentarzu.

Potrzebujesz profesjonalnych tekstów?

Wystarczy tylko chwila na wypełnienie formularza kontaktowego. Sprawdź, jak mogę usprawnić Twój internetowy biznes.
Skontaktuj się ze mną

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Kim jestem?

Kreatywna copywriterka. Od dziecka pasjonowały mnie słowa, ich pochodzenie i sposoby użycia. Uwielbiam ironie i metafory. Pasjonuje mnie również kognitywistyka, głównie psychologia i językoznawstwo, dzięki czemu lepiej dopasowuję swoje teksty do potrzeb odbiorców. Prywatnie wielbicielka horrorów, wszystkich czworonożnych zwierząt i malowania akwarelą.
Copywriter online - Martyna Krajewska

Napisz do mnie!

Chcesz skorzystać z moich copywriterskich usług? Napisz, żebyśmy szybko mogli zacząć rozmawiać o Twoich celach biznesowych. Zwykle odpisuje na maile w ciągu jednego dnia roboczego.

Adres email: kontakt@martynaKrajewska.pl

Telefon: +48 536-424-576

Copyright 2020 - Martyna Krajewska - Wszelkie prawa zastrzeżone
menu<