Narzędzia, które pomogą Ci sprawdzić duplicate content na Twojej witrynie

Wiesz już, czym jest duplicate content i w jaki sposób należy się go wystrzegać. Dzisiaj pokażę Ci narzędzia, dzięki którym w prosty sposób (i wielu przypadkach za darmo) sprawdzisz unikalność treści na Twojej stronie internetowej. Większość z nich to oprogramowania dostępne w języku angielskim, ale są na tyle intuicyjne w obsłudze, że bez problemu poradzisz sobie z ich używaniem.

Sprawdzisz w nich nie tylko oryginalność tekstu, ale także zbadasz szybkość ładowania Twojej witryny, ilość istniejących na niej linków wewnętrznych i zewnętrznych, a nawet dopracujesz swój artykuł za pomocą przydatnego narzędzia do przepisywania tekstu.

Zacznijmy od programu do wykrywania plagiatów.

# 1 Plagiarism checker

Wprawdzie narzędzie nie jest po polsku (posiada za to wersję indonezyjską i arabską), ale bez problemu poradzi sobie z przeanalizowaniem polskich witryn. Jest dostępne w wersji bezpłatnej, a analizy tekstu możemy dokonać na trzy różne sposoby:

  • Wklejając link do artykułu na witrynie;
  • Wybierając plik z komputera (np. w formacie doc. Lub pdf);
  • Wrzucając tekst w pole tekstowe narzędzia.

Po sprawdzeniu plagiatu na dole strony pojawiają nam się informacje o wykrytych podobnych witrynach. Wygenerowany raport możemy ściągnąć w wersji pdf lub w wordzie oraz, korzystając z opcji „make it unique” usunąć bądź napisać na nowo fragmenty, które nie są uznane za unikalne.

# 2 Siteliner

Narzędzie również dostępne w języku angielskim – zarówno w wersji podstawowej (bezpłatnej) oraz premium. Darmowa wersja pozwala na analizę 250 stron w obrębie witryny w ciągu jednego miesiąca, premium na ponad 25 000 stron, tak często jak masz na to ochotę.

Jednak bezpłatna wersja w zupełności wystarcza. Znajdziesz w niej wiele przydatnych informacji, dotyczących treści unikalnych, splagiatowanych i popularnych. Raport pokazuje również szybkość ładowania strony oraz ilość linków wewnętrznych i zewnętrznych. Tak jak przy poprzednim narzędziu do duplicate content możliwy jest eksport wyników do pdf.

# 3 SEO Review Tools

Wersja angielska. Mamy możliwość wrzucania tekstu bezpośrednio w okno narzędzia, aby sprawdzić duplicate content, a także wklejając link do konkretnego artykułu czy strony. Bez rejestracji na witrynie musimy potwierdzić nasze działania capcha. Otrzymujemy raport, w którym pokazuje nam się, czym dana treść znajduje się już na innej stronie.

# 4 Wyszukiwarka Google

Możesz ją wykorzystać w przypadku pojedynczych tekstów. Nie sprawdzi się przy wielu opisach produktów na sklepie. Wystarczy wkleić szukaną treść w okno wyszukiwarki i zamknąć ją w cudzysłowie. Pojawią się wyniki wśród których pogrubione zostaną słowa pokrywające się z wyszukiwaną treścią.

Nieco inaczej google podchodzi do artykułów przetłumaczonych z innych języków. Jeśli trafisz na ciekawą treść dostępną, np. w języku angielskim i wstawisz ją na swojej witrynie w języku polskim, nie będzie to uznane za duplicate content. Takie teksty są przydatne dla użytkowników, gdyż nie każdy jest w stanie znaleźć i zrozumieć informacje dostępne na zagranicznych serwisach. Pamiętaj tylko o rzeczowym przetłumaczeniu artykułu!