Logotyp Copywriting KrajewskaCopywriter Martyna Krajewska

(Moje) staromodne narzędzia w pracy copywritera

28 grudnia 2020

Najpierw czuję delikatne wibracje, powtórzone subtelnie 9 razy – mam opaskę wibrującą do budzenia. Otwieram oczy, spoglądam na zegarek i wstaję. Po śniadaniu siadam przy biurku, na którym czekają na mnie moi mali przyjaciele. Narzędzia pomagające mi w pracy. Codziennie. Nie narzekają i dają z siebie wszystko. Niezależnie od tego do jakiej godziny pracuję.

Nie lubię tej wszechobecnej cyfryzacji. Korzystam z niej, bo jako copywriter pracuję online, ale zdecydowanie wolę „staroświeckie” narzędzia. Zwłaszcza, że dużo lepiej mi wówczas poukładać myśli i łatwiej napisać tekst.

Czego używam?

Na pierwszy ogień idzie zeszyt A4 w kratkę. Taki z wyrywanymi kartkami albo skoroszyt. Nie wyobrażam sobie pracy bez niego. Notuję w nim wszystkie myśli, które przychodzą mi do głowy, kiedy tworzę tekst. Zeszyt leży w poziomie. I nigdy nie pamiętam jego okładki, bo ciągle leży na biurku otwarty.

Jego najlepszym przyjacielem jest prosty długopis – koniecznie z czarnym wkładem i skuwką. Mam nawyk przekręcania jej wokół korpusu długopisu, zwłaszcza gdy szukam w głowie inspiracji. A czarny dlatego, że po prostu lubię ten kolor.

Jest jeszcze trzeci przyjaciel, a w zasadzie trójka z tej samej rodziny – kolorowe zakreślacze. W morzu notatek zrobionych czarnym długopisem trudno mi się czasem odnaleźć. Zwłaszcza, że często piszę niezgodnie z zaleceniami producenta (dwie linijki tekstu w jednej kratce). Kolory żółty, pomarańczowy i różowy pomagają mi usystematyzować informacje i szybko je odszukać, gdy potrzebuję stworzyć z nich jedną wielką całość.

Narzędzia copywriter nietypowe herbata

Narzędzia dodatkowe, ale obowiązkowe

Na biurku nie może także zabraknąć kubka mocnej, czarnej herbaty bez cukru. Najlepiej w wersji maxi (czyt. co najmniej 500 ml) oraz liściastej. Dodaje mi energii i rozświetla umysł. Nie wyobrażam sobie bez niej pracy. Przyznaję więc, że to jest coś, od czego jestem okropnie uzależniona.

Z papierowych bibelotów używam również karteczek samoprzylepnych. Takich małych, na których zapisuję sobie listy zadań do wykonania na konkretny dzień. Korzystam także z elektronicznego kalendarza, ale takie mini listy pomagają mi się lepiej zorganizować rano oraz, co najważniejsze, widzę swoje dzienne postępy, kiedy kolejne karteczki z wykonanymi zadaniami wędrują do kosza pod biurkiem.

I na koniec bardzo nietypowy przedmiot - dwie drewniane pałeczki do ryżu. Służą mi za prosty wieszaczek dla moich nausznych słuchawek.

Potrzebujesz profesjonalnych tekstów?

Wystarczy tylko chwila na wypełnienie formularza kontaktowego. Sprawdź, jak mogę usprawnić Twój internetowy biznes.
Skontaktuj się ze mną

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Kim jestem?

Kreatywna copywriterka. Od dziecka pasjonowały mnie słowa, ich pochodzenie i sposoby użycia. Uwielbiam ironie i metafory. Pasjonuje mnie również kognitywistyka, głównie psychologia i językoznawstwo, dzięki czemu lepiej dopasowuję swoje teksty do potrzeb odbiorców. Prywatnie wielbicielka horrorów, wszystkich czworonożnych zwierząt i malowania akwarelą.

Napisz do mnie!

Chcesz skorzystać z moich copywriterskich usług? Napisz, żebyśmy szybko mogli zacząć rozmawiać o Twoich celach biznesowych. Zwykle odpisuje na maile w ciągu jednego dnia roboczego.

Adres email: kontakt@martynaKrajewska.pl

Copyright 2020 - Martyna Krajewska - Wszelkie prawa zastrzeżone
menu