Książki dla copywriterów: Magia słów – jak pisać teksty, które porwą tłumy

Chcesz poruszać swoich czytelników? Łapać ich za gardła i ściskać je z emocji… słowami? „Magia słów” to książka dla Ciebie. Uczy, w jaki sposób używać słów, aby przy ich pomocy przekazać dokładnie to, co czujemy. Okazuje się, że to nie lada wyzwanie. A ten poradnik to ułatwia.

I ma tylko 287 stron.

Krótkie podsumowanie „Magii słów”

Książka jest lekka i wartościowa jednocześnie. Zawiera mnóstwo wskazówek na temat emocjonalnego pisania. Większość rad poparta jest przykładami, które czuć, że działają. To pozycja must-have dla każdego copywritera i przyszłego pisarza.

„Magia słów” należy do grona tych książek, do których się wraca, po których się bazgrze i notuje. Sama jestem w trakcie wyciągania z niej różnych smaczków do mojego notatnika. Pomaga udoskonalać teksty, rozpoczynać je od zaciekawienia czytelnika i pobudzać jego wyobraźnię. A do tego na samym końcu książki znajdziemy listę wielu ciekawych blogów oraz aktywnych czasowników do wykorzystania w tekstach.

Wnętrze „Magii słów”

Tasiemce, snoby, synestetyzm i strzelba Czechowa. Do tego moc użycia znaków interpunkcyjnych, w taki sposób, aby idealnie odzwierciedlały mowę. Zasady rozpoczynania tekstów, które sprawią, że już nigdy nie zostaniesz z pustą kartką przed oczyma.

A na koniec…

Lekcja tego, jak być sobą w tekstach, które piszemy.

To co znajdziesz w „Magii Słów” Joanny Wryczy-Bekier to:

  • zasady stosowanie dynamicznych czasowników;
  • wykorzystanie kolorów i zmysłów w tekstach;
  • sposoby konstrukcji zdań (najważniejsze na koniec);
  • wycinanie niepotrzebnych fragmentów tekstu bez żalu, że przecież to ważne;
  • sztukę pisania dialogów;
  • storytelling;
  • przykłady w znanych pisarzach: braciach Grimm, Hemingwayu czy Agathe Christie;
  • sposoby pobudzania ciekawości u czytelnika;
  • nauka wykorzystania długich zdań, aby wciągały i nie nudziły odbiorcy.

Zdecydowanie polecam każdemu, kto chce wznieść swój warsztat pisarski na wyższy poziom – zarówno w przypadku pisania powieści jak i wpisów blogowych.

Sprawdź inne książki dla copywriterów: „Biblię Copywritingu” oraz „Jak pisać, żeby chcieli czytać”.