Content writer tworzy treści. Współpracuje z firmami wspierając je w przygotowaniu tekstów, które budują indywidualny charakter marki i przekazują przydatną wiedzę. Może podpisywać się własnym nazwiskiem lub działać tajemniczo, jako ghost writer. Ale cel jego treści jest zawsze ten sam: zaangażowanie i pomoc czytelnikom. Musi też znać się na SEO.
Idealny content writer ma obsesję na punkcie grupy docelowej. Bo wie, że wszystkie teksty, które pisze muszą rezonować z publicznością.
Kim jest content writer i co należy do jego obowiązków?
Będąc bardziej precyzyjną, content writer pisze:
- artykuły specjalistyczne;
- wpisy blogowe;
- recenzje i wywiady;
- e-booki;
- posty w social mediach;
- skrypty video.
Czasem przygotowuje również infografiki. Sam lub we współpracy z grafikiem.
Współcześnie zadanie content writera jest mocno utrudnione. Musi on spełnić trzy warunki, aby napisany przez niego tekst osiągnął zamierzony efekt.
- W ciągu 8 sekund musi zaciekawić czytelnika tematem.
- Musi stworzyć treść, która stanie się charakterystyczna, wyjątkowa i nie do podrobienia.
- Każdy tekst musi zostać dobrze okraszony słowami kluczowymi pod SEO.
Współczesny tekściarz to już w zasadzie content writer SEO. W internetowym świecie przepełnionym blogami firmowymi i artykułami na praktycznie każdy temat, nie ma prostego zadania. Ale najlepsi content writerzy SEO zdziałają cuda dla Twojej marki. I wyniosą teksty na wysokie miejsca w wyszukiwarce Google.
Co musi umieć dobry content writer?
Kreatywne pisanie to pierwsza umiejętność. Ale nie jedyna i jak się okazuje wcale nie najważniejsza. Oprócz samego pisania content writer SEO (tak już go nazywajmy) musi:
- stosować różne tony głosu (w zależności od tego, jaki tekst pisze, dla jakiej marki i jakiej grupy docelowej);
- przeszukiwać internet i biblioteki w poszukiwaniu rzetelnych i potwierdzonych informacji;
- dobrze zarządzać swoim czasem, aby dotrzymywać ustalonych terminów;
- współpracować i słuchać (przyznawać się do błędów i uczyć się na nich);
- rozumieć docelowych odbiorców, ich potrzeby i wątpliwości;
- analizować konkurencję i dzięki temu tworzyć lepsze treści niż oni;
- projektować tekst, tak aby był przyjemny w odbiorze;
- dobierać odpowiednie słowa kluczowe do tekstów;
- znać się na ortografii, gramatyce i interpunkcji.
Znalezienie dobrego content writera SEO nie należy do najprostszych zadań. Może też kosztować więcej niż się tego spodziewasz. Wszystko dlatego, że raz napisana wyjątkowa treść rzutuje na przyszłość danej firmy – pomaga zwiększać jej zasięgi, budować indywidualny, charakterystyczny wizerunek, a w konsekwencji sprzedawać.
Jak pracuje content writer SEO?
Wszystko zaczyna się od wyboru tematyki tekstu, który ma powstać. Content writer dobiera do niego słowa kluczowe (może to też robić ktoś inny i content writer bazuje na gotowych zestawach fraz), a następnie bada temat. Przegląda rzetelne źródła, artykuły, książki oraz przeprowadzone badania. Dba o to, aby przekazane informacje były zgodne ze stanem faktycznym, a nie wyssane z palca.
Każdy tekst przygotowany przez content writera SEO musi być napisany w zgodzie z wartościami, jakimi kieruje się firma, dla której tworzona jest treść.
Potem content writer SEO przygotowuje konspekt i pisze tekst. Wstęp oraz tytuł zostawia sobie na koniec, tak aby w pełni oddawały one specyfikę danej treści i zachęcały czytelników do przeczytania. Często przygotowuje po kilka, a nawet kilkanaście różnych wersji tytułu i dobiera do tekstu najbardziej „działającą” wersję.
Dba także o dobre rozmieszczenie i zagęszczenie słów kluczowych w treści. Czasem pisze też meta opisy i dobiera obrazki do tekstów.
Poza tym, musi wiedzieć, w jaki sposób myślą i działają odbiorcy jego tekstów, aby idealnie dobrać ton wypowiedzi oraz informacje w nim zawarte.
Content writer SEO, a copywriter
Content writer pisze angażujące i ciekawe artykuły, aby budować wizerunki marek.
Copywriter pisze treści, które doprowadzają klienta do kupna produktu.
Obaj są potrzebni w świecie marketingu i często działają równocześnie. Copywriter przygotowuje treści ofertowe, newslettery czy opisy produktów, a content writer SEO zajmuje się wpisami blogowymi i artykułami specjalistycznymi.
Dzięki takiemu połączeniu marki kreują unikatowe wizerunki, przyciągają zaciekawionych odbiorców i świetnie sprzedają swoje usługi i produkty.