„Jak pisać, żeby chcieli czytać…” – recenzja książki Artura Jabłońskiego

Mała, ale pełna obszernej wiedzy książka o copywritingu i tworzeniu skutecznych, czytanych tekstów do internetu. Napisana prostym językiem, z wieloma konkretnymi przykładami i wskazówkami. Idealna nie tylko dla profesjonalnych copywriterów, ale także dla osób, które samodzielnie podejmują się pisania treści na swoje strony internetowe.

Ostatnią recenzję pisałam w szkole na języku polskim. Mam nadzieję, że ta będzie zrozumiała i pomoże Ci dokonać wyboru, czy warto tę pozycję wpuścić w szeregi swojej biblioteczki.

Copywriting i Webwriting

Pierwsza część poradnika skupia się na formatowaniu tekstu, a więc wielkościach i typach czcionek, długościach poszczególnych akapitów oraz nagłówkach. Uwzględniona jest także linia zanurzenia, która jako element projektowania treści, ma zachęcić internautów do przejścia w dół strony. Wiedza przeplatana z żartami w książce sprawia, że tę pozycję bardzo dobrze się czyta.

Autor wskazuje także na istotną rolę sposobu przekazywania informacji. Podkreśla istotę zwięzłości konstruowania komunikatów, prostego języka bez terminów branżowych oraz niesamowite znaczenie kontekstu.

Radzi, aby uwzględniać potrzeby oraz zainteresowania użytkowników i pokazuje tzw. słowa klucze. Znajdziesz w niej także praktyczne językowe wskazówki na temat budowania zdań oraz tworzenia interesujących wstępów.

Narzędzia i konkretne wskazówki

Książka „Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować)” to nie tylko ogromna dawka wiedzy, ale także pozycja pełna praktycznych przykładów. Jeśli nie wiesz, w jaki sposób pisać nagłówki, znajdziesz w niej wiele skutecznych metod ich tworzenia. Okaże się, że to niezwykle proste, kiedy wie się, jak do tego zabrać.

Oprócz wskazówek na temat tworzenia treści znajdziesz także przydatne narzędzia do badania zachowań użytkowników na stronie czy do kontrolowania i analizy słów kluczowych. Autor podpowiada także, jak powinno się pisać oferty sprzedażowe, opisując poszczególne kroki, których należy się podjąć.

Czy warto?

Jabłoński pisze w tak przystępny i przejrzysty sposób, że całą książkę można pochłonąć w jeden wieczór. Zdecydowanie jest to też pozycja, do której się wraca – pełna jest przydatnej wiedzy, którą po prostu nie sposób od razu zapamiętać. Nie ma tutaj niepotrzebnych wypełniaczy, same pełnowartościowe copywriterskie składniki. Jeśli chcesz wzbogacić swoją wiedzę z tematyki tworzenia tekstów, zdecydowanie sięgnij po ten poradnik!