Logotyp Copywriting KrajewskaCopywriter online Martyna Krajewska
Co to jest długi ogon? Jakie są jego zalety?

Długi ogon w marketingu - na czym polega?

24 sierpnia 2020

Zacznę od konkretów. Co to jest długi ogon, inaczej long tail? To fraza szczegółowa składająca się z co najmniej 3 wyrazów (może być mniej, ale tak mówi definicja). Pozwala precyzyjniej określić rodzaj oferowanej przez Ciebie usługi lub produktu, który chcesz sprzedać. Pomaga przyciągnąć klientów, którzy są już o krok od zostawienia pieniędzy na Twoim koncie bankowym. Pozycjonowanie na długi ogon to bardzo skuteczna forma marketingu online.

Dlaczego?

Badania pokazują, że wyszukiwania frazami długiego ogona stanowią prawie 70% wszystkich wyrażeń wpisywanych w Google. A to oznacza, że tkwi w nich ogromny potencjał. Jak to wykorzystać?

Ale od początku…

Chris Anderson i pierwszy długi ogon

W 2004 roku Chris Anderson użył pojęcia long tail po raz pierwszy, a dwa lata później opisał je w swojej książce. Stwierdził, że istnieje rynek dla każdego produktu i że dużo większe zyski osiągnąć można sprzedając rzeczy mniej spotykane. Wtedy metoda ta dotyczyła jedynie rynku stacjonarnego, dziś świetnie sprawdza się w sieci, gdzie użytkownicy oczekują dostępu do praktycznie każdego rodzaju produktu czy usług.

Zwróć uwagę na wpisywane słowa kluczowe

Wyobraź sobie, że masz sklep z eleganckimi sukienkami. Co w Google wpisują użytkownicy, którzy szukają Twoich produktów? Jeśli skorzystają tylko z popularnego zwrotu jak „sukienki wieczorowe” albo po prostu „sukienki” to dostaną oni ogólną listę wyników z najpopularniejszymi sklepami w sieci. W konsekwencji, jeśli chcesz skupić się na powyższych, ogólnych frazach, to możesz nie doczekać się efektów. Z grubymi rybami na rynku nie wygrasz, chyba, że stosujesz pozycjonowanie na długi ogon w swoich tekstach.

W jaki sposób?

Spójrz na produkty, które oferujesz i wyodrębnij z nich poszczególne kategorie, do których dopiszesz frazy long tail. Mogą one dotyczyć kroju i koloru sukienki, jej zastosowania, a nawet lokalizacji. Spójrz.

„sukienki eleganckie na wesele dla mamy”

„sukienki eleganckie młodzieżowe”

„sukienki wieczorowe kraków”

„sukienki wieczorowe czerwone długie”

„sukienki wieczorowe czarne koronkowe”

Osoba wpisująca powyższe frazy w wyszukiwarkę jest bardziej pewna czego chce, jest więc większe prawdopodobieństwo, że dokona zakupu. Jeśli znajdzie na Twojej stronie model sukienki, która śni jej się po nocach, to właśnie u Ciebie dokończy transakcję.

Co ciekawe w trakcie pozycjonowania na długi ogon nie ograniczasz się na frazy ogólne. Występują one naturalnie w prezentowanych dłuższych wyrażeniach.

Long tail, zalety - niski koszt reklamy i mniejsza konkurencyjność

Zalety pozycjonowania na długi ogon

Wyróżniłam 6 korzyści, które daje pozycjonowanie na długi ogon. Są to:

Niski koszt kampanii

Frazy popularne wymagają poniesienia w SEM wyższych kosztów w porównaniu do fraz z długiego ogona. Nie ma również gwarancji, że pozycjonując się na frazy ogólne uzyskasz wysoką pozycję w wyszukiwarce. Jeśli jesteś początkującą firmą, a Twoja konkurencja ma twarde zaplecze marketingowe – postaw na frazy long tail. Zapłacisz znacznie mniej. I zostaniesz szybciej zauważony.

Szybciej widoczne efekty

Konkurencja na rynku długich ogonów jest wąska. Dzięki temu nie musisz przedzierać się przez gąszcz Twoich rywali i szybciej zostajesz znaleziony przez potencjalnych kupujących.

Dłuższy efekt działania

Mniejsza konkurencja to również dłuższy efekt działania. Jeśli mniej osób z Tobą konkuruje, mniejsze szanse, że ktoś wygryzie Cię z danej pozycji w wyszukiwarce. Co nie oznacza, że masz uśpić swoją czujność. Zawsze musisz być na bieżąco.

Zwiększony współczynnik konwersji

Osoby wpisujące long taile wiedzą już czego chcą i dokładnie opisują swoje potrzeby. Jeśli więc w wynikach wyszukiwania wyświetli im się Twoja strona, są większe szanse, że na nią wejdą, obejrzą i dokonają zakupu. Albo przynajmniej zapiszą się do newslettera, żeby kupić później.

Łatwiejsze znalezienie się w Top10

To samo. Mniejsza konkurencja, szybsze efekty pozycjonowania.

Większe bezpieczeństwo

Ciągłe pozycjonowanie się na te same frazy kluczowe może być podstawą do nałożenia kar przez googla. A to oznacza błyskawiczne obniżenie pozycji witryny w wyszukiwarce. Wystarczy tylko zamienić słowa kluczowe na długi ogon i problem zostaje rozwiązany. Takie proste.

Na koniec – autentyczność i urządzenia mobilne

Współczesne firmy muszą się mocno postarać, żeby przyciągnąć do siebie klienta i sprawić, że będzie chciał zostać z nimi na dłużej. Nie wystarczy już tylko produkt, ważne są relacje i autentyczność marki. W budowaniu pozytywnego wizerunku pomaga content marketing, dzięki któremu użytkownicy są w stanie rozwiązać problemy, z którymi się borykają. Artykuł na stronie warsztatu samochodowego pt. „Na co zwrócić uwagę przy wyborze warsztatu samochodowego?” pomoże potencjalnym klientom dokonać wyboru mechanika i być może skłoni ich do skorzystania z naszych usług, gdy zepsuje im się chłodnica.

Coraz częściej korzystamy także z urządzeń mobilnych. Głównie ze względu na szybkość i wygodę użytkowania. Skracamy procesy, a zamiast panelu dotykowego i wpisywania zapytań, używamy asystenta głosowego. Wypowiadamy konkretne pytania i oczekujemy szybkiej odpowiedzi. Jeśli więc temat naszego artykułu będzie zgodny z tym, czego poszukują internauci, zyskujemy spore szanse na to, że wejdą oni na naszą witrynę. Zaskoczmy ich treścią. Zaangażujmy do innych działań na stronie, zbudujmy zaufanie, a w konsekwencji możemy zyskać lojalnego klienta.

Pozostaje Ci tylko odnaleźć odpowiednie long tail dla Twojej firmy. Jak to zrobić? Opowiem już wkrótce.

Potrzebujesz profesjonalnych tekstów?

Wystarczy tylko chwila na wypełnienie formularza kontaktowego. Sprawdź, jak mogę usprawnić Twój internetowy biznes.
Skontaktuj się ze mną

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Kim jestem?

Kreatywna copywriterka. Od dziecka pasjonowały mnie słowa, ich pochodzenie i sposoby użycia. Uwielbiam ironie i metafory. Pasjonuje mnie również kognitywistyka, głównie psychologia i językoznawstwo, dzięki czemu lepiej dopasowuję swoje teksty do potrzeb odbiorców. Prywatnie wielbicielka horrorów, wszystkich czworonożnych zwierząt i malowania akwarelą.
Copywriter online - Martyna Krajewska

Napisz do mnie!

Chcesz skorzystać z moich copywriterskich usług? Napisz, żebyśmy szybko mogli zacząć rozmawiać o Twoich celach biznesowych. Zwykle odpisuje na maile w ciągu jednego dnia roboczego.

Adres email: kontakt@martynaKrajewska.pl

Telefon: +48 536-424-576

Copyright 2020 - Martyna Krajewska - Wszelkie prawa zastrzeżone
menu<