Copywriter freelancer- jakie usługi świadczy?

Wiesz, kim jest copywriter freelancer? Jakie usługi świadczy i co dzięki niemu możesz zyskać? Może chcesz nim zostać? Albo szukasz kogoś, kto pomoże Ci uporządkować Twoje teksty na stronie? Może interesuje Cię zwiększenie sprzedaży albo zainteresowanie odbiorców? Dobrze zastanów się, czego potrzebujesz. Od tego bowiem będzie zależeć, jaki specjalista może Ci pomóc. Albo na jakich aspektach powinieneś skupić się rozwijając copywriterskie umiejętności.

Copywriter pisze teksty. Może on pracować dla agencji copywriterskiej albo być własnym szefem na stanowisku copywriter freelancer. Jego celem jest… no właśnie, po co w ogóle komu taki „pisarz” skoro teksty można redagować samemu?

Zwiększenie sprzedaży za pomocą słów

Zawód copywritera zalicza się przed wszystkim do branż kreatywnych. Opowiada historię o produkcie, pobudza emocje zakupowe przy pomocy słów. Trochę tak jak artysta w trakcie komponowania muzyki czy ilustrator, malując obraz. Wszyscy trzej chcą wywołać określony efekt.

Treści mają za zadanie pobudzić wyobraźnie i zaprowadzić czytelnika do konkretnego celu. Do zakupu albo większego zainteresowania. Copywriter freelancer musi więc znać się nie tylko na perfekcyjnym doborze słów, by zachować flow wypowiedzi, ale także na psychologicznych aspektach podejmowania decyzji przez internautów.

Copywriter freelancer, hasła reklamowe, nazwy firm

Hasła reklamowe i nazwy firm

Te najpopularniejsze doskonale pamiętamy, mimo że czasy ich świetności dawno minęły. Dobry copywriter potrafi tak połączyć słowa, by były proste do zapamiętania, chwytliwe i jednocześnie pokazywały to, na co firmie zależy najbardziej. Mają niesamowitą moc, ale nie każdy może takie hasło napisać. Należy je bowiem stworzyć w taki sposób, by nie wyrządzić krzywdy swojemu zleceniodawcy.

Na przełomie ostatnich lat zdarzały się przypadki firm, których hasło reklamowe nie wróżyło niczego dobrego.

„Doprowadzimy Cię do ruiny”  – jako hasło reklamowe biura podróży zamieniło słowa w rzeczywistość. Firma zakończyła działalność z powodu ogromnego zadłużenia.

Bardzo podobnie wygląda sytuacja z nazwami firm. Muszą być zapamiętane i kojarzyć się dobrze z marką. Niestety, jeśli wymyśli się je na szybko, możemy mieć efekty takie jak poniżej:

  • „Apokalipsa” – zakład pogrzebowy;
  • „ Analmed” – laboratorium analiz medycznych;
  • „Zryw” – spółdzielnia inwalidów.

Pamiętajmy jednak o tym, że lepiej mieć złą, ale chwytliwą nazwę niż nijaką. Powyższe firmy zapamiętamy i opowiemy o nich znajomym przy najbliższej okazji. Zanim więc jakiś copywriter freelancer zajmie się wymyślaniem nazwy dla Twojego biznesu, sprawdź na jakie cechy zwrócić uwagę przy jego wyborze.

Teksty SEO

Niezwykle istotne z punktu widzenia pozycjonowania. Nasycone słowami kluczowymi, ale tworzone z sensem i na wartościowym poziomie. Copywriter freelancer może dzięki nim podnieść pozycję witryny w google, co w konsekwencji przełoży się na lepszą widoczność w internecie oraz większy ruch na stronie. Dobrze przeprowadzona kampania pomaga generować wyższe przychody, przyciąga użytkowników i generuje konwersję.

Pamiętajmy jednak, ze zbyt duża ilość słów kluczowych może znacznie zniechęcić zarówno użytkownika, jak i algorytmy pozycjonujące.

„Spis niedziel handlowych w 2020 r. Kiedy wypadają niedziele handlowe w 2020 r.? Czy niedziela 12 lipca to niedziela handlowa? Niestety nie. Najbliższa niedziela handlowa wypada dopiero 30 sierpnia.”

Treści tworzone pod wyszukiwarki obejmować mogą zarówno artykuły blogowe jak i teksty zapleczowe oraz teksty na strony. Z tego względu wyróżnić możemy więc copywritera i copywritera SEO. Pierwszy z nich stworzy opisy oparte o wizję danej marki bez skupiania się na frazach kluczowych, drugi zaś będzie redagował treść, której celem stanie się wysoka pozycja witryny w google. Warto dodać, że z powyższych powodów często trudno jest im znaleźć nić porozumienia w trakcie pisania. Zwłaszcza, gdy copywriter weźmie w swoje łapy jakieś zlecenie SEO.

Copywriter freelancer, facebook, media społecznościowe

Copywriter freelancer – mailing i posty w social media

Przykuwanie uwagi odbiorcy możliwe jest nie tylko przez własną stronę internetową czy reklamy w wyszukiwarce. Ludzie codziennie korzystają z portali społecznościowych, sprawdzają również swoją skrzynkę mailową. Są to więc doskonałe miejsca do pokazania się z pozytywnej strony i umieszczenie tam swojej kampanii marketingowej.

Dobry copywriter freelancer będzie wiedział, na jakie aspekty zwrócić uwagę przy pisaniu postów np. na facebooka. Statystycznie ludzie często czytają tam same wpisy i oglądają obrazki niż przechodzą do „pełnowartościowej” wersji artykułu, który jest linkowany. Często też udostępniają posty, których tak naprawdę nie przeczytali. To medium jest nieustannie scrollowane, co znacznie obniża czas zwrócenia uwagi czytelnika.

Podobnie sytuacja wygląda z newsletterami i ofertami. Jeśli tytuł nie będzie wystarczająco interesujący, by w niego kliknąć, możemy pożegnać się z jakimkolwiek zainteresowaniem treścią maila. Jednak sam nagłówek to nie wszystko. Kluczem jest umieć napisać taki tekst, który nie tylko użytkownicy przeczytają do końca, ale zostaną tak do niego przekonani, by np. skorzystać z produktu, który jest im tam oferowany.