Content marketing – przykłady ciekawych kampanii online

To nie jest tak, że każdy „content is a king”. Słaba treść pozostanie niewidzialna, a w świecie biznesowym to przecież niepożądane. Dlaczego strategie trzeba odpowiednio i powoli przemyśleć. Dopasować ją do grupy docelowej. I wtedy osiągnie efekt wow. Dziś wybrałam więc dla Was przykłady content marketingu online różnych marek w przeróżnych formach.

Ale dla tych, co jeszcze nie wiedzą, o czym mówimy, tytułem wstępu o content marketingu.

Co to jest content marketing? Definicja

Content marketing to tworzenie oraz oczywiście publikacja treści o różnej maści. Jednak treść ta musi spełniać jeden warunek – ma być wartościowa oraz przydatna dla osoby, która na nią trafia. Jej celem jest budowanie zaufania i lojalności wśród czytelników.

Taka treść po prostu sprawia, że ludzie znają, pamiętają i lubią Twoją markę, bo odpowiada ona na ich potrzeby. Konsekwencją tego jest to, że odbiorcy sami z siebie zaczynają promować treści, które im zaoferowałeś.

A teraz przykłady – połączmy teorię z praktyką innych.

Content marketing – przykłady ciekawych kampanii online

1. Wedel – infografiki i współpraca z influencerami

Czekolada Wedel to przykład marki, która nie zawodzi. Na stronie Wedla możesz znaleźć ciekawą infografikę na temat całego procesu przygotowywania ich produktu. Poszczególne elementy ujawniają się w miarę jak scrollujemy stronę (najbardziej podoba mi się moment, jak rysowana tabliczka wychodzi z pudełka). Dzięki temu w przyjemny sposób dowiadujemy się o tym, jak powstaje rozpływająca się w ustach Wedlowska czekolada.

Ale to nie jedyny rodzaj content marketingu, który stosuje marka. Na uwagę zasługuje również przykład filmu nakręconego przy udziale influencerów, takich jak Martin Stankiewicz czy Szparagi. Zabawna historia z udziałem pralinek od Wedla trwa 7:06 minut i ogląda się ją z uśmiechem na twarzy. Produkt jest tu tylko subtelnym dodatkiem.

Film zobaczysz TUTAJ.

2. Infakt – przykład świetnych porad biznesowych i darmowych e-booków

Witryna, która w swojej ofercie posiada szeroki dostęp do wiedzy na temat zakładania i prowadzenia własnej firmy. Masz do dyspozycji świetnie napisany blog (informacje przekazane są w prosty sposób, co w branży biznesowej rzadko się zdarza), a do tego porady w formie video oraz darmowe e-booki do pobrania.

To miejsce idealne dla małych i średnich przedsiębiorców, którzy chcą poznać finansową i księgową część swojego biznesu.

3. Content marketing Lidla – przykład ciekawych podcastów i artykułów na temat żywienia

Kto z nas nie zna słynnej pary Lidla – Karola Okrasy i Doroty Wellman. Kuchnia Lidla wydała nawet książkę „Ryby są super” z przepisami na dania z owocami morza.

Na samej lidlowej stronie znajdziesz nie tylko aktualne promocje, ale także porady blogowe oraz podcasty na temat żywienia – dla każdego wedle uznania i gustu.

4. Home.pl – świat domen i hostingów, który oferuje darmowe webinary

Przykład content marketingu oparty o darmowe webinary. Na zewnętrznej stronie akademia.home.pl można wziąć udział w spotkaniach na temat marketingu, pracy zdalnej czy grafiki. Wystarczy zwykła rejestracja w portalu.

5. Sharpie, co szarpie serca kreatywnych ludzi na Instagramie

Sztuką jest robienie content marketingu w social mediach. Przykład Sharpie z Instagrama pokazuje, że można pokazać produkt w kreatywny sposób i wzbudzić dzięki temu zainteresowanie odbiorców. Na profilu udostępniane są zarówno zdjęcia jak i krótkie filmy z udziałem „głównego bohatera” – pisaka Sharpie.

Sharpie w mediach społecznościowych

Źródło: www.instagram.com/sharpie

6. Stabilo – cienkopisy, które uczą rysować rodziców

Uwielbiam bibeloty papiernicze, więc na koniec jeszcze jeden przykład content marketingu z branży piśmienniczej. Cienkopisy Stabilo doskonale zrozumiały swoją grupę docelową, czego efektem są darmowe samouczki dla rodziców w zakresie rysowania – dla początkujących i średniozaawansowanych.

Kampania odpowiada na potrzeby tatusiów i mam, którzy stają przed problemem „Narysujesz mi…(wstaw dowolne)?. Dzięki prostym filmom video rodzice mogą namalować swoim pociechom wszystko to, czego zapragną i umilić im dzień.

Przykład kampanii content marketingowej stabilo na stronie www

Źródło: www.stabilo.com.pl/rysowanie-tutorials

Dlaczego warto zainwestować w content marketing?

Powyższe przykłady pokazują, jak istotną rolę w budowaniu wizerunku marek odgrywa content marketing. Dzięki dobrze przemyślanej kampanii można osiągnąć naprawdę sporo. Ale jeśli miałabym wymieniać to…

Korzyści płynące z marketingu treści:

  • większy ruch na stronie (więcej artykułów to lepsza szansa na wyższe pozycje w google na słowa kluczowe z długiego ogona);
  • budowanie lojalności (jeśli mamy fajny blog, to duże prawdopodobieństwo, że ludzie będą wracać i polecać go innym, a Twoja firma zakorzeni się na stałe w ich umysłach);
  • lepsza widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania (co przekłada się w konsekwencji na wyższy ruch z wyszukiwarki);
  • content marketing online to przyszłość, w internecie czytamy, przeglądamy, poszukujemy przydatnych informacji o… praktycznie wszystkim;
  • dzięki content marketingowi zyskujesz dostęp do nieskończonego źródła klientów;
  • content marketing jest wieczny (zwłaszcza evergreen content) i cały czas – dopóki istnieje Twoja strona – przynosić Ci będzie korzyści;
  • zapadasz w pamięć (jesteś często wyszukiwany, zwiększasz zasięgi, a jeszcze do tego kreujesz swój własny, autentyczny wizerunek marki)
  • to nie reklama tylko wartościowa treść (a my sami chcemy decydować o zakupie, a nie być do niego zmuszani).

Rodzaje marketingu treści

Powyższe przykłady content marketingu pokazują jeszcze jedną ważną rzecz – że content marketing to nie tylko treści blogowe czy specjalistyczne artykuły, które kreują ekspercki wizerunek.

Wśród rodzajów marketingu treści znajdą się również:

  • Podcasty;
  • Filmy video;
  • Gify;
  • Infografiki;
  • Webinary;
  • Newslettery;
  • E-booki;
  • Konkursy online.

Ale żeby content marketing był skuteczny, należy odpowiednio zaplanować całą kampanię.

Jak używać content marketingu online?

Wystarczą tylko trzy (albo aż trzy) kroki:

  1. Analiza grupy docelowej – kiedy odbiorcy przeglądają internet, w jakie miejsca najczęściej wchodzą, jaka forma przekazu najlepiej do nich trafia.
  2. Kanał dystrybucji – uzależniony od grupy docelowej, strona www, sieci społecznościowe, zewnętrzne serwisy.
  3.  Określenie typu contentu – wybór spośród wszystkich form wymienionych powyżej, czy Twoi odbiorcy wolą czytać, słuchać, a może analizować grafiki, chcą poważnej czy nieco luźniejszej formy treści?

A Ty znasz jakieś ciekawe, zapadające w pamięć przykłady content marketingu?