Co zyskujesz zatrudniając DOBREGO copywritera?

Hasła reklamowe, które wszyscy znamy, teksty na stronach internetowych, które generują ruch i sprzedają, a nawet spoty reklamowe, które oglądamy, bo są po prostu dobre – to robota zabójczo skutecznych copywriterów. Ale co to oznacza dla Ciebie jako przedsiębiorcy? Co zyskujesz, gdy zatrudniasz dobrego copywritera?

Wybrałam 7 zalet dla tych z Was, którzy mają jeszcze jakieś delikatne wątpliwości, czy warto.

1. Odróżniasz się od konkurencji jak nikt inny

Każdego roku pojawia się wiele firm (w 2020 r. powstało ich ponad 311 tys.), które chcą przyciągnąć klientów i zarobić. Również w Twojej branży. A i tak na rynku istnieje wiele marek, które na pozór wyglądają tak samo. Gdy tak jest i potencjalny klient nie widzi różnicy, wybierze tę z najtańszą ofertą.

Ale dobry copywriter wyciśnie z Twojej firmy zalety, które wyróżnią ją na rynku. Uwypukli te cechy w tekstach na stronie, pokazując osobowość Twojej firmy i korzyści dla klientów. Usunie również wszystkie popularne i tak naprawdę nudne zwroty, takie jak „wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów”, „indywidualne podejście do klienta” czy „praca to nasza pasja”.

Jeśli sam chcesz spróbować sił w pisaniu, zerknij: Jak napisać dobry tekst na stronę www?

Dzięki temu klienci szybciej podejmą decyzję o zakupie u Ciebie, bo zobaczą, że jesteś inny niż wszyscy i że oferujesz im dokładnie to, czego potrzebują.

2. Potencjalni klienci szybciej i lepiej zapamiętują Twoją firmę

To kolejna korzyść, którą zyskujesz zatrudniając dobrego copywritera. Wyróżniając się, przykuwasz uwagę klientów. A dzięki temu, że widzą oni coś innego, szybko wpada to do ich pamięci i łatwiej mogą te informacje z tej pamięci wywołać.

Dodatkowo copywriter to osoba, która świeżym okiem spojrzy na Twoją działalność. Umożliwia to odkrycie tych cech i wartości, na które samemu – jako doświadczonemu przedsiębiorcy – ciężko jest wpaść, bo wydają nam się oczywiste. Odcięty emocjonalnie copywriter stworzy dla Ciebie nową jakość treści i wpłynie na emocje Twoich klientów.

Co to dla Ciebie oznacza? Proste – nawet gdy po odwiedzinach na stronie klienci nie kupią od razu Twoich produktów, to gdy tylko będą potrzebować ich w przyszłości, od razu skojarzą Twoją markę, wyszukają ją i dokończą transakcję (która być może rozpoczęła się mentalnie kilka miesięcy wcześniej).

3. Robisz zabójcze pierwsze wrażenie jako firma

Gdy potencjalny klient wejdzie na Twoją stronę, masz tylko 5 sekund, aby przekonać go, że Twoja firma jest warta jego uwagi. Potrafisz zrobić to bez pomocy profesjonalisty?

Zatrudnienie dobrego copywritera sprawi, że zwiększy się czas przebywania na stronie, a także szansa na pozyskanie prawdziwego klienta i otwarcie jego portfela. Potrzeba tylko (albo aż) chwytliwego nagłówka we wpisie blogowym czy tekście na stronie. A potem kompletne pokierowanie ścieżką klienta na podstawie lejka sprzedażowego.

4. Stajesz się mistrzem komunikacji i przyciągasz klientów

Istnieją marki, które posiadają fantastyczne produkty, a ich jedyny problem polega na tym, że nie potrafią ich sprzedać. Nie popełniaj tego błędu. Czasem wystarczy mała zmiana tekstu na stronie, w ulotce, na blogu, aby klienci zmienili swoje zachowania.

Możesz napisać własne teksty i dać je do przejrzenia dobremu copywriterowi. Dzięki temu zyskasz pewność, że treści będą napisane pod klientów – ukazując korzyści płynące z korzystania z danej usługi/produktu. Albo pozwolić copywriterowi pracować od początku samodzielnie.

Częstym błędem przedsiębiorców jest pisanie stricte o firmie i jej usługach. Pamiętaj, Twojego klienta nie interesuje produkt, który oferujesz, ale efekt który może on dzięki niemu uzyskać. A dobry copywriter zna się na marketingu i psychologii. Wie, czego oczekują klienci, wie jak do nich pisać.

Zobacz: Język korzyści w tekstach sprzedażowych

Zatrudniając dobrego copywritera zyskujesz pewność, że teksty na stronie będą dopasowane do Twoich klientów, ich sposobu komunikacji i pragnień. A to z kolei przełoży się oczywiście na większe zainteresowanie ofertą.

5. Twoja strona firmowa zacznie się wyżej wyświetlać w wyszukiwarce

Każdy tekst sprzedażowy, a także artykuły publikowane na blogu firmowych powinny być odpowiednio sformatowane pod SEO, czyli właśnie pod wyszukiwarkę Google. Dobór słów kluczowych oraz ich prawidłowe rozmieszczenie w treści sprawia, że strona podnosi swoją pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania.

Decydując się na współpracę z dobrym copywriterem masz więc pewność, że nie tylko wpłynie on na zachowania potencjalnych klientów, ale także pomoże im Cię znaleźć w internecie.

6. Zwiększasz przychody firmowe

Połączenie wszystkich 5 powyższych korzyści sprawia, że Twoja firma po prostu zaczyna zarabiać więcej. Przychodzą do Ciebie klienci, którzy przeglądają ofertę czy czytają Twojego bloga firmowego. Ty świadczysz świetne usługi i sprzedajesz produkty, a potem zbierasz za nie opinie, dzięki którym dodatkowo wzmacniasz sprzedaż.

Im więcej osób Cię zna, tym większe Twoje zasięgi, szansa na polecenie Twoich usług i wyższe przychody z działalności.

7. Masz więcej czasu dla siebie i na rozwój firmy

Nie żyjemy po to, żeby pracować. Jeśli więc zatrudnisz dobrego copywritera zyskujesz to, co najcenniejsze – wolny czas. Możesz z nim zrobić cokolwiek chcesz, rozwijać swoją firmę dalej, spędzać czas z rodziną czy poświęcić się swojej największej pasji.

Dlaczego?

Treści napisane przez copywritera pracują nieustannie – dzień i noc. Nieważne czy śpisz, jesz obiad czy odpoczywasz w trakcie weekendu, potencjalni klienci wchodzą na stronę i widzą przekaz, który do nich kierujesz. A potem kupują. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że za jego pracę płacisz tylko raz, a zyski czerpiesz przez kolejne lata działalności (o ile oczywiście teksty opublikujesz na stronie).

Podsumowanie – co zyskujesz zatrudniając dobrego copywritera?

Czas, pieniądze i spokój – to trzy najważniejsze zalety płynące ze współpracy ze specjalistą. Pamiętaj tylko, że nie każda współpraca skutkuje powyższymi korzyściami. Pozostaje pytanie, jak znaleźć dobrego copywritera? Jaki on jest? Gdzie go szukać?

Być może zainspiruje Cię wpis: 6 umiejętności, które powinien posiadać dobry copywriter

 

 

Przeczytaj również: